اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

برگزاری محفل انس با قرآن در سردشت؛


همزمان با هفتە قرآن و نماز، امشب مورخ: ۲۷ آذرماه، محفل انس با قرآن کریم، با هدف گرامیداشت هفته قرآن و نماز و با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه ، آموزش و پرورش و دبیرستان شبانه روزی خاتم الانبیاء سردشت، با حضور جمعی از مردم و مسئولین ادارات شهرستانی برگزار گردید.

در حاشیه این محفل قرآنی نمایشگاه پوستر با موضوع حدیث بندگی در معرض دید عموم قرار گرفته و بروشورهای احادیث نبوی که توسط اداره اوقاف تهیه گردیده بود توزیع ؛ و از جمعی از حضار تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۶ ، ۱۰:۳۵

کارکنان اوقاف سردشت - رحمان شمسی .

  

رحمان شمسی در آیین افتتاح نمایشگاه قرآن و نماز گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته قرآن و با توجه به غربت قرآن در عصر حاضر ارتباط بیشتر خیرین و فعالان و در نهایت، تسهیل آموزش و فهم قرآنی با راهکارها و طرح های خلاقانه برگزار شد.

وی افزود: آشنایی جوانان و نوجوان با قرآن و معارف و تبلیغ، ترویج و تجدید میثاق با کتاب آسمانی، پیوند و هم افزایی بیشتر ادارات و دستگاه های مرتبط با فعالیت های قرآنی، برقراری ارتباط بین فعالیت های قرآنی و هنر و هنرمندان و نیز شاداب سازی چنین برنامه هایی، از اهداف مهم برپایی نمایشگاه در این هفته هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت اظهار کرد: در این نمایشگاه سه هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف مذهبی، اخلاقی، احکام، کودکان و نوجوانان و مسائل روز، 800 بروشور چاپ شده از احادیث نبی مکرم اسلام (ص)، 300 سی دی و برنامه نرم افزاری با بیش از 20موضوع عرضه می شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 40 پوستر با موضوع آشتی با خدا و نگین خلقت به دید علاقمندان گذاشته شده و همچنین اکران 5 فیلم، برگزاری جنگ شادی و مسابقات قرآنی از دیگر برنامه های این نمایشگاه هستند.

شمسی بیان کرد: این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر به مدت ۱۰ روز دایر خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۱:۵۴

زنگ آغازین هفتە قرآن و نماز در سردشت نواختە شد.

همزمان با اولین روز از هفته قرآن , عترت و نماز و در حاشیه محفل انس با قرآن در دبیرستان شبانه روزی مدرس ربط توسط مدیریت آموزش و پرورش با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی و مسؤلان دبیرستان زنگ سرآغاز هفته قرآن , عترت و نماز توسط رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت و معاونت محترم پرورشی آموزش و پرورش نواخته شد.

زنگ گشایش هفته قرآن و نماز شهرستان سردشت . رحمان شمسی

زنگ گشایش هفته قرآن و نماز شهرستان سردشت . آقای حیدری


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۰:۳۳

بمناسبت هفته قرآن، عترت ونماز ، نمایشگاهی در سینما قدس سردشت برگزار می شود

                نمایشگاه هفته قرآن عترت و نماز اداره اوقاف و امور خیریه سردشت


🔹این نمایشگاه شامل پوستر(آشتی با خدا) و بروشور احادیث پیامبر اکرم (ص) ، همراه با نمایش فیلم، جنگ شادی ، مسابقات قرآنی و اهداء جوایز می باشد که از تاریخ ۲۵ الی۲۷ آذر ماه ۹۶برگزار  و با همکاری ادارات: اوقـاف و امـور خــیریه سردشت ، تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان در محل سینما قدس اداره تبلیغات اسلامی سردشت برپا شده است.

انتهای پیام/


نمونه ای از بروشورهای توزیعی در نمایشگاه هفته قرآن عترت و نماز شهرستان سردشت

(جهت دانلود بروشور در اندازه واقعی روی تصویر کلیک کنید)

بروشور احادیث پیامبر اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۶ ، ۰۸:۳۹
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت گفت:واقف خیری یک باب ساختمان به ارزش ۳ میلیارد ریال وقف کرد.

وقف جدید اوقاف سردشت

شمسی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت گفت:یک باب ساختمان مسکونی جدیدالاحداث و قابل درآمد با زیربنای ۳۶۲ متر مربع و در دوطبقه به ارزش ۳ میلیارد ریال توسط واقف خیر اندیش حسن خضرزاده بانیت خانه عالم و سالن مراسمات زنانه و امورات ضروری مسجدامام شافعی شهر ربط ازتوابع بخش مرکزی شهرستان سردشت وقف شد.
رحمان شمسی افزود: این کار نیک چهاردهمین وقف جدیددر سال جاری است که در سامانه جامع موقوفات اداره اوقاف این شهرستان به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد:مجموع ارزش ریالی ۱۴ وقف جدید سال جاری که در سامانه جامع موقوفات اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان سردشت به ثبت رسیده ۲۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال است.
انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۶ ، ۱۴:۰۰

📌  نقشه اداره اوقاف و امور خیریه سردشت روی گوگل مپ  📌


لیست و مشخصات کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت

ردیف

نام و نام خانوادگی کارمند

سمت و شماره تماس

 

 

 

1

کارکنان اوقاف سردشت - رحمان شمسی .


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

 

و فرهنگی، قرآنی


04444322303

09149482795

رحـمان شـمسـی

    

 

 

2

کارکنان اوقاف سردشت - اسکندر سلیمی

 

 

کارشناس اجارات و بهره وری اقتصادی

 

 

09141665135

اســــکندر ســــلیمی

 

 

 

3

کارکنان اوقاف سردشت - هادی غیوری نیا




کارشناس مالی، برنامه و بودجه

 


09143425417

هـــــــادی غــــیوری نـــیا

 

 

 

4

کارکنان اوقاف سردشت - ادریس عزیز پور

 



  کارشناس حقوقی و ثبتی

 

 

09144442367

ادریـــس عــزیـز پـور

 

 

 

5

کارکنان اوقاف سردشت - احمد محمودپور

 

 

 


بایگانی

 


09147193036

احــــمد محمــود پور

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۶ ، ۰۱:۲۸

با نام نبی بکن مزین دهنت‎ ‎
تا خالق تو بیمه کند جان وتنت
ای آنکه زعاشقان قرآن هستی
خوشبوی کن از نام محمد(ص) دهنت

💢 میلاد پیامبر رحمت و مهربانی و آغاز هفته وحدت مبارک باد.

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۶ ، ۰۸:۳۹

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: روحانیان باید نیت موقوفات را به سمت منفعتی و نیازهای روز جامعه هدایت کنند.
شنبه 4 آذر 1396  

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر جوانبخت امروز در همایش وقف و رسانه با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت محمد(ص) و با ابراز تاسف از اینکه نیت حسنه وقف در دوران شاهنشاهی مورد ظلم واقع شد اظهار کرد: با توجه به اینکه هم اکنون نیز ۶۰ درصد مردم از حسنات و اثرات وقف اطلاع نداشته و از سوی دیگر اقتصاد مقاومتی در راستای مشکل گشایی جامعه مورد غفلت واقع شده است، باید به موضوع مهم وقف در جامعه توجه داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند تصریح کرد: این در حالی است که بیشتر مردم از موقوفه بودن آن اطلاعی نداشته و از سوی دیگر برخی دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مدارس کشور نیز موقوفه هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۶ هزار رقبه در استان وجود دارد گفت: در این رابطه ۱۴ هزار فقره از آنها فاقد سند هستند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و‌ امور خیریه استان بیان کرد:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۶ ، ۱۶:۵۳
  
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه واقفان باید نیات خود را به سمت و سوی مسائلی همچون تسهیل ازدواج جوانان ببرند، گفت: از سوی دیگر واقفان خیراندیش باید نیت خود را به سمت حل مشکلات اشتغال جوانان هدایت کنند.
شنبه 4 آذر 1396  

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت الاسلام عسگر دیرباز در همایش وقف و رسانه که امروز در سالن شرکت برق استان برگزار شد اظهار کرد: کسانی که اقدام به وقف مال و اموال خود کرده و نیت الهی دارند در روز قیامت نتیجه اعمال خود را مشاهده می کنند.


وی با تاکید بر اینکه وقف یک نیاز فطری و طبیعی انسان است گفت: بی شک کسانی که در این دنیا اقدام به وقف می کنند به حیات و زندگی خود تدوام داده و بنابراین کسی که به دنبال استمرار زندگی خویش پس از مرگ است باید به سمت وقف رود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در هر شهری که حوزه علمیه تاسیس شده و روحانیان پرورش یابند، مدیریت فرهنگی آن شهر بیمه می شود افزود: بی شک در هر جایی که حوزه علمیه قدرتمندی وجود داشته باشد، آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۶ ، ۱۶:۱۰

شمسی با بیان اینکه همه موقوفات جزو مایملاک اداره اوقاف بوده و قانوناً زیر نظر آن اداره می‌شوند، گفت: موقوفات شهرستان شامل منازل مسکونی، مغازه، مسجد، خانه عالم، غسالخانه، گورستان، باغ‌های مثمر و زمین‌های زراعی و مسکونی هستند که با ثبت میانگین سالیانه ۱۰ موقوفه سردشت در مجموع دارای ۳۹۳ موقوفه، ۶۷۹ رقبه، ۴۵ مسجد شهری و ۱۸۵ مسجد روستایی است و از این تعداد ۲۱۱ موقوفه به صورت منفعتی و مابقی انتفاعی هستند.


وی همچنین بابیان اینکه از موقوفات در طول سال بازدید‌های میدانی و نظارت‌های مکرر انجام می‌گیرد به اقدامات اساسی این اداره در راستای صیانت و حفاظت از موقوفات اشاره و اظهار داشت: تاکنون تعداد ۱۳ موقوفه رفع تصرف شده اند که ازاین تعداد برای ۳ مورد پرونده قضایی تشکیل شده و مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جریمه از متصرفین اخذ شده است و مابقی بدون مراجعه به محاکم قضایی رفع تصرف شده اند. شمسی تصریح کرد: همچنین در این راستا برای موقوفات اقداماتی در جهت سنددار کردن صورت گرفته که ۱۲۵ موقوفه در شرف صدور نهایی سند تک برگ هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۶ ، ۰۲:۰۹