اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐


مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: روحانیان باید نیت موقوفات را به سمت منفعتی و نیازهای روز جامعه هدایت کنند.
شنبه 4 آذر 1396  

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر جوانبخت امروز در همایش وقف و رسانه با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت محمد(ص) و با ابراز تاسف از اینکه نیت حسنه وقف در دوران شاهنشاهی مورد ظلم واقع شد اظهار کرد: با توجه به اینکه هم اکنون نیز ۶۰ درصد مردم از حسنات و اثرات وقف اطلاع نداشته و از سوی دیگر اقتصاد مقاومتی در راستای مشکل گشایی جامعه مورد غفلت واقع شده است، باید به موضوع مهم وقف در جامعه توجه داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند تصریح کرد: این در حالی است که بیشتر مردم از موقوفه بودن آن اطلاعی نداشته و از سوی دیگر برخی دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مدارس کشور نیز موقوفه هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۶ هزار رقبه در استان وجود دارد گفت: در این رابطه ۱۴ هزار فقره از آنها فاقد سند هستند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و‌ امور خیریه استان بیان کرد:

امسال ۱۰ هزار عرصه و عیان موقوفات در خوی و چایپاره مورد بازسازی قرار گرفت.

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه در حوزه فرهنگی، امسال چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کریم در ارومیه برگزار شد اظهار کرد: علاوه بر آن امسال 150 هزار نفر زائر در مرز خسروی و مهران اطعام شدند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال مبلغ ۶ میلیارد تومان از درآمد موقوفات اجرای نیت شده است افزود: در این زمینه، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ تومان از نیت واقفان برای هزینه کرد در اربعین و محرم بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۲ وقف به موقوفات استان اضافه شد اظهار کرد: در هشت ماهه امسال نیز تعداد ۸۰ موقوفه که بیشتر به نیت عمران و آبادانی مساجد بوده وقف شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه روحانیان باید موقوفات خود را به سمت منفعتی و نیازهای روز جامعه هدایت کنند افزود: هم اکنون نیاز روز جامعه، کمک به حوزه های علمیه و پذیرش طلاب خواهر و برادر است.

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۴