اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی اداره اوقاف سردشت، رحمان شمسی، رئیس اداره اوقاف امور خیریه سردشت، از اخذ 36سند ثبتی برای موقوفات این شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: امسال در راستای حفظ و صیانت از حریم موقوفات و تثبیت مالکیت، تعداد ۲۰ سند ثبتی جدید تک‌برگی و ۱۶ مورد هم تبدیل سند دفترچه‌ای به تک‌برگی، جمعا به تعداد ۳۶ سند توسط این اداره برای موقوفات اخذ شده است.
 


دریافت
مدت زمان: 25 ثانیه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۰۰

رحمان شمسی وقف جدید اوقاف سردشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: ۲ موقوفه جدید به ارزش بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال در این شهرستان ثبت شد.

رحمان شمسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موقوفات شامل یک باب ساختمان مسکونی به مساحت ۱۷۰ متر مربع و به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در روستای «واوان» است که به نیت خانه عالم روستا وقف شده‌است.

وی افزود: علاوه بر این یک قطعه زمین کشاورزی نیز در روستای «هندآباد» به مساحت یک هکتار به نیت هزینه‌های جاری و ضروری روستا به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسید.

وی همچنین تصریح کرد: امسال در راستای حفظ و صیانت از حریم موقوفات و تثبیت مالکیت، تعداد ۲۰ سند ثبتی جدید تک برگی و ۱۶ مورد هم تبدیل سند دفترچه‌ای به تک برگی، جمعا به تعداد ۳۶ سند توسط این اداره برای موقوفات اخذ شده است.

از ابتدای سالجاری تاکنون ۹ وقف جدید به ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در سامانه موقوفات شهرستان سردشت به ثبت رسیده است.

در این شهرستان مرزی ۴۳۱ موقوفه و ۷۲۶ رقبه هم‌اکنون وجود دارد.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشور عراق قرار دارد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۸ ، ۰۱:۱۵