اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐

برگزاری همایش یاوران وقف در سردشت

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۲۳ ب.ظ

🔻برگزاری همایش یاوران وقف در سردشت 

▫️این همایش با هدف ترویج فرهنگ سنت حسنه وقف  در مسجد جامع شهر ربط(سردشت) برگزار شد.

معاون فرهنگی ادارە کل‌اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در این مراسم به نیاز استان به وقف‌های جدید و با نیات در حوزه‌های مختلف اشاره و گفت: یکی از وقف‌های ارزشمند بنای مسجد است اما اکنون مساجد در آذربایجان‌غربی اشباع شده و باید واقفان و خیران نیک اندیش به فکر نیت در حوزه‌های مختلف باشند.

حجت الاسلام داود میرزایی با بیان اینکه 25 درصد بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی کل کشور موقوفه هستند اما در آذربایجان‌غربی از این نوع موقوفه در حد بسیار کمی وجود دارد، افزود: وقف‌هایی با نیت قرآن آموزی، ازدواج و اشتغال جوانان، بهداشت و درمان، آزادی زندانیان، ایتام و سالمندان و حوزه‌های مهم دیگر که از دغدغه‌های مهم و اصلی استان نیز به شمار می‌روند مورد غفلت واقع شده‌اند.

وی با تاکید بر وقف مشارکتی و پر کردن خلا‌های وقفی با این نوع از وقف بیان کرد: عبادت صرف معنا ندارد و مومنان ضمن اینکه از سیره نبوی (ص)  نباید عقب بمانند باید به‌روز باشند و نیاز جامعه خود را شناسایی و خیرات خود را با اهداف و نیاز‌های جامعه هدایت و همسو کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به یکی از اقدامات ارزشمند سالجاری گفت: امسال از محل اجرای نیات واقفین و کمک خیرین استان 29 نفر از زندانیان جرایم غیر‌عمد با مبلغی بیش از 3 میلیارد ریال  آزاد و به آغوش خانواده خود برگشته‌اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت نیز در این مراسم  وجود بیش از یک‌هزار وقف و میانگین بیش از سه وقف برای هر مسجد در این شهرستان را نشان از ایمان و باور مردم دینداری که همیشه در امر خیرات و صدقه پیش‌ قدم بوده‌اند، دانست و گفت: بیشتر موقوفات با وجود تنوع و گوناگونی نیاز جامعه با یک نیت خاص اهدا و در قالب یک سنت حسنه ادا می‌شوند.

رحمان شمسی افزود: تغییر در سبک زندگی و امکانات و خدمات نوین می‌طلبد موقوفات و هدایا نیز متنوع و متناسب با تغییر و تحولات و با توجه به نیاز شهرستان‌ باشد.

وی تصریح کرد: مومنان و خیرین این امر را باید مد نظر داشته تا هم مایه ذخیره آخرت واقفان و استفاده واقعی نیازمندان و نیات ناب خیرین در جایگاه حقیقی خود قرار داده شود. 

 شمسی همچنین با اشاره به عملکرد 8 ماهه گفت: در راستای حفظ و صیانت از موقوفات از ابتدای سال تاکنون تعداد 39 سند مالکیت اخذ و تعداد 130 سند تمدید اجاره و میزان درآمد موقوفات 40 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برای تعمیر، تجهیز و هزینه‌های جاری مساجد از محل اعتبارات دولتی و اجرای نیت موقوفات 2 میلیارد و 200 میلیون ریال پرداخت شده است.

ماموستا یوسفی امام جمعه شهر ربط نیز در ادامه به اهمیت وقف از دیدگاه اسلام پرداخت و بر نقش تاثیرگذار آن بر جامعه تاکید و گفت: توسعه فرهنگ وقف به سوی رفع مشکلات اجتماعی منجر به توسعه پایدار در کشور می‌شود.

وی عنوان کرد: سنت وقف، یکی از مصادیق بارز احسان و دیگر خواهی است که روحیه تعاون، همکاری و سبقت در خیرات در این نهاد عینیت می‌یابد.
‍‌‌‌‌‌

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۲