اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: یک باب ساختمان مسکونی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان از متصرفان بازپس گرفته شد.

رحمان شمسی رفع تصرف موقوفه در سردشت

رحمان شمسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاربری این ساختمان، مسکونی - مذهبی است که در ۲ طبقه با زیربنای ۵۵۰ متر مربع ساخته شده و ارزش آن ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا تلاش بر این بود تا از طریق کدخدامنشی و بدون مراجعه به محاکم قضایی موضوع حل شود، افزود: با همکاری و تلاش رییس دادگستری و دادستان این شهرستان پس از ۶ ماه پیگیری، حکم رفع تصرف به صورت قهری از متصرفان این منزل مسکونی اجرا شد.

وی اظهار کرد: امسال در راستای حفظ و صیانت از حریم موقوفات و تثبیت مالکیت، ۲۰ سند ثبتی جدید تک‌برگی صادر و ۱۶ مورد سند دفترچه‌ای به سند تک برگی برای موقوفات این شهرستان تبدیل شده است.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹ وقف جدید به ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در سامانه موقوفات شهرستان سردشت به ثبت رسیده است.

در این شهرستان ۴۳۱ موقوفه و ۷۲۶ رقبه وجود دارد.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشور عراق قرار دارد.

ایرنا ـ مهاباد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۸ ، ۱۲:۵۶