اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت : وقف نمونه ای از صدقات جاریه است که واقف آن را در بانک الهی ذخیره میسازد تا در روز قیامت از آن بهره بجوید.


رحمان شمسی

امروز سه شنبه 30 آبان ماه در راستای تبلیغ و ترویج وقف در دهه مبارک وقف و تکریم واقفان و خیرین نیک اندیش، با حضور جمعی از ائمه محترم جمعه و جماعت، فرهنگیان،هیات امناء ، خیرین و واقفین همایش « یاوران وقف » توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت در مسجد سرچشمه برگزار شد.

« رحمان شمسی » رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در این همایش با اشاره به اهمیت وقف گفت : وقف از نظر اقتصادی و فرهنگی تاثیرات به سزایی در جامعه بجای میگذارد که طبیعتاً نتیجه آنرا میتوان در سه فرایند تعدیل ثروت،توازن اجتماعی و همکاری و تعاون در جامعه ذکر کرد که در اصل زیر بنای عدالت اجتماعی و اقتصادی جامعه بشمار میروند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۲۰

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت برگزار کرد:
نمایشگاه پوستر با موضوع وقف ، در محل برگزاری نماز جمعه (مسجد جامع شهر سردشت)


نمایشگاه پوستر با موضوع وقف در شهرستان سردشت و در محل برگزاری نماز جمعه شهر سردشت برپا شد
یک شنبه 28 آبان 1396    

 






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۶ ، ۱۵:۲۳
Image result for ‫یاوران وقف‬‎

باسمه تعالی

💠 احتراما در راستای تبلیغ و ترویج وقف در دهه مبارک وقف و تکریم واقفان و خیرین نیک اندیش؛  اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در نظر دارد،

همایشی تحت عنوان "یاوران وقف" در مسجد سرچشمه سردشت نماید.

لذا از ائمه جماعت و هیات امناء محترم کلیه مساجد سردشت، خیرین، متولیان و مستاجرین موقوفات و بازاریان گرامی دعوت بعمل می آید تا با حضور سبز خود زینت آرای محفل ما باشند.

مکان: مسجد سرچشمه سردشت

زمان: روز سەشنبه ٣٠ آبانماه ساعت ٣ عصر

باتشکر
اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۶ ، ۱۱:۳۰

پیام تبریک رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت بمناسبت روز وقف در سال 1396

          

بسم الله الرحمن الرحیم
المال والبنون زینة الحیاة الدنیا والباقیات الصالحات خیر عند ربک ثوابا وخیر أملاً

(دارایی و فرزند زینت و پیرایه‌های این زندگانی دنیاست و کردارهای نیک که همواره برجای می‌مانند نزد پروردگارت بهتر، امید بستن به آنها نیکوتر است){ سوره کهف/آیه ۴۶}

 وقف چشمه همیشه جاری و جوشان جود و سخاوت ، وقف عرصه عملی و عبادت؛
چه مسرت بخش است خبری که گویند فلانی فلان چیز از مال و دارایی اش را "وقف" کرده است.
 بسی مایه ی خوشحالی است و جای تعجب ؛ در گیر و دار پیچ و گره های زندگی و روز مرگی ، سخاوت و از خود گذشتگی همچنان در دل مردان و زنان خیر اندیش و خدایی باقی است.
چه دلی وسیع دارند و چه طبعی منیع . خداوند هزار بار بیشتر آنان را مورد عنایت خود قرار دهد و مالهایشان که "وقف "نموده اند دست مایه "جنات عدن" فرماید.(آمین)

اینجانب ضمن گرامیداشت 25آبانماه روز وقف (آغاز دهه وقف) و با تقدیم درود فراوان بر روح بلند واقفان خیراندیش شهرستان سردشت ، امیدوارم با تلاش، همگامی و هم سویی ، با همت خیران خداجو و متولیان با اداره اوقاف و امور خیریه سردشت ، شاهد احیا و توسعه روزافزون "وقف" این احسان ماندگار در شهرستان سردشت باشیم. 1396/08/25

                                                                             رحمان شمسی
                                                                     رئیس اداره اوقاف و امور خیریه
                                                                           شهرستان سردشت

رحمان شمسی ۲

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۸:۰۸

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: 2 وقف جدید به ارزش 535 میلیون ریال در روستای پارستان از توابع بخش مرکزی این شهرستان ثبت شد.



رحمان شمسی در گفت: یکی از خیران روستای پارستان سردشت به نام جعفر کاوه یک قطعه زمین برای ساخت سرویس بهداشتی مسجد روستا به متراژ 100 مترمربع و به ارزش 52 میلیون ریال را وقف کرد.

وی افزود: محمد یوسفی دیگر خیّر نیک اندیش یکباب ساختمان مسکونی برای ایجاد خانه عالم به متراژ 160 مترمربع و به ارزش 483 میلیون ریال را وقف مسجد روستای پارستان کرد.

وی گفت: امسال تاکنون 11 وقف در سردشت به مساحت 20 هزار و 225 مترمربع و به ارزش 10 میلیارد و 653 میلیون و 500 هزار ریال به ثبت رسیده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۶ ، ۲۱:۰۰
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: از ابتدای آغاز اجرای طرح تربیت حافظان قرآن، دو هزار و 800 نفر در سردشت ثبت نام کردند.
دوشنبه 15 آبان 1396    

به گزارش روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت رحمان شمسی با اشاره به وقف‌های جدید شهرستان سردشت اظهار داشت: در چند روز آینده در روستای پاراستان، دو وقف انتفاعی شامل احداث یک خانه عالم و یک مسجد به ثبت می‌رسد.

 
وی از رفع تصرف هشت موقوفه در این شهرستان خبر داد تصریح کرد: در این رابطه به این تعداد موقوفه با نیت مسجد تجاوز شده بود که پس گرفته شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت از راه‌اندازی خانه سالمندان و بی‌سرپرستان خبر داد و افزود: ظرفیت این خانه سالمندان که امروز افتتاح می‌شود 35 نفر و به ارزش ریالی دو میلیارد تومان بوده و دارای هزار متر عرصه و عیان است.

وی با اشاره به اینکه باید نیات واقفان به سمت کمک به بیماران خاص نیز هدایت شود بیان کرد: از سوی دیگر خرید جهیزیه نوعروسان، بهداشت و درمان و وقف قرآن نیز در این شهرستان مورد نیاز بوده در حالی که بیشتر نیات واقفان کمک و احداث مسجد بوده است.

شمسی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف گفت: برگزاری نشست‌های صنفی، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری نمایشگاه وقف در سردشت و میرآباد و راه‌اندازی ایستگاه همه واقف باشیم از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن اظهار کرد: سهمیه امسال شهرستان سردشت در این طرح 615 نفر بوده که تاکنون 511 نفر ثبت کردند و از سوی دیگر از ابتدای اجرای این طرح، دو هزار و 700 نفر ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۲:۳۵