اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

رئیس اوقاف و امورخیریه سردشت خبر داد
راه‌اندازی بیمه‌ خادمین مساجد در سردشت
رئیس اوقاف و امورخیریه سردشت از راه‌اندازی بیمه‌ خادمین مساجد خبر داد.

 





به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت، رحمان شمسی در جلسه بررسی راه‌های نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در جامعه، با اشاره به بیمه‌های خادمین مساجد تحت پوشش تامین اجتماعی، بیان کرد: در مجموع ۹۳ نفر از خادمین مساجد تحت پوشش این بیمه ها قرار دارند.

وی ادامه داد: انعقاد سه تفاهم نامه در راستای هم اندیشی و تعامل وقف با سایر ادارات و نهادهای شهرستان از جمله اقدامات انجام شده است.

شمسی با اشاره به سیاست‌های ۶ ماه دوم امسال، تصریح کرد: چندین برنامه و طرح، اعم از شناسنامه‌دار کردن موقوفات برای حفاظت و صیانت از وقف و موقوفات، تمدید قراردادهای اجاره‌ای، اجرای برنامه‌های مختلف پیش رو در دهه وقف و ثبت نام ۶۱۵ نفر در طرح حفظ قرآن کریم توسط اوقاف و امور خیریه سردشت پیش بینی شده و قابل اجرا خواهند بود.

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۶ ، ۱۴:۳۰
رحمان شمسی

رئیس اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: در حوزه حقوقی موقوفات نسبت به سال گذشته در سردشت پیشرفت چشم گیری حاصل شده و این شهر، حدود ۴۰ درصد شاهد افزایش در موقوفه های منفعتی و انتفاعی بوده است. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رحمان شمسی رئیس اوقاف و امور خیریه سردشت با تاکید بر ثبت ۹ موقوفه جدید در سردشت، اظهار کرد: موقوفه های منفعتی و انتفاعی ثبت شده در شش ماه نخست سال جاری سردشت، بیشتر در مصارف عام المنفعه و برای احداث مسجد، خانه عالم و سرویس‌های بهداشتی انجام شده است. وی با اشاره به رفع موقوفات نیمه نخست سال جاری، عنوان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری، دوباب مغازه موقوفه با متراژ ۵۸ مترمربع به ارزش ۸ میلیارد ریال در سردشت رفع تصرف گردیده که در این راستا از متصرفین مبلغ ۱۹۲ میلیون ریال جریمه برای هردومغازه در ۴ سال دریافت گردیده است. وی با اشاره به سیاست های ۶ ماه دوم سال جاری، تصریح کرد: چندین برنامه و طرح، اعم از شناسنامه کردن موقوفات در راستای حفاظت و صیانت وقف، تمدید قراردادی های اداری، و تشکیل مراسمات مذهبی از جمله ثبت نام ۶۱۵ نفر در حفظ قرآن کریم توسط اوقاف و امور خیریه سردشت اجرا خواهد شد. انتهای پیام/ع ثبت 9 موقوفه جدید در سردشت
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۲:۱۹