اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐

ثبت نخستین موقوفات سال ۱۴۰۰ اوقاف سردشت

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۴۱ ق.ظ

 

نخستین موقوفه های سال جدید در سردشت به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ،رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: به همت خیّران این شهرستان ۲ وقف جدید در قالب سه ملک در سال ۱۴۰۰ به ارزش هشت میلیارد ریال ثبت شد.

            گزارش خبری سیمای مهاباد                                               

             🕝 مدت زمان: 52 ثانیه

🟡 رحمان شمسی گفت :این وقف ها شامل عرصه و اعیان یک باب ساختمان مسکونی منفعتی به مساحت ۱۹۰ متر مربع و یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۲۰۰ متر مربع است که با نیت پرداخت حقوق امام جماعت و هزینه های ضروری مسجد روستا در مجموع به ارزش سه میلیارد ریال توسط خیرنیک اندیش "حسن خوشوقت" وقف شد.

 

وی افزود: همچنین اعیانی یک باب ساختمان به مساحت ۱۹۰ متر مربع با نیت کاربری مسجد به ارزش پنج میلیارد ریال نیز توسط خیّر "لطیف حسینی" وقف شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت اضافه کرد: این ۲ موقوفه که نخستین وقف‌های جدید در سال جاری ۱۴۰۰ است در اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان ثبت شده است.

 

شمسی ادامه داد: علاوه بر وقف اموال با نیت مختص به مساجد، وقف در این شهرستان با مقاصد و نیات دیگر حوزه ها همچون اشتغالزایی، بهداشت، آموزش و قرآنی نیز در راستای منویات رهبر معظم انقلاب نیاز است که باید به‌روزرسانی وقف متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد.

شهرستان مرزی سردشت دارای ۴۵۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است./پایان

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۱۱