اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: سه وقف جدید به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسید.

 

◽️ رحمان شمسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سه وقف جدید شامل یک قطعه زمین مسکونی به متراژ ۱۶۰ متر مربع و ۲ باب ساختمان مسکونی هر کدام در ۲ طبقه با زیربنای ۴۹۴ متر مربع به ارزش کلی پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال است که در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسیدند.

 

وی اضافه کرد: این موقوفات جدید جهت احداث مسجد زنانه و اختصاص به خانه عالم و مسجد در سه روستا توسط سه خیر نیک اندیش به صورت جداگانه وقف و به ثبت رسیده است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت بیان کرد: به همت والای خیران نیک اندیش در هفت ماهه امسال ۹ وقف جدید شامل سه باب ساختمان، پنج قطعه زمین مسکونی و یک قطعه زمین زراعی به ارزش کلی ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسیده‌اند.

شمسی با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی وقف باید متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد، افزود: وقف برای حوزه اشتغال و کارآفرینی، ازدواج، کمک به مستمندان و زندانیان، درمان و سلامت و برنامه‌های قرآنی از جمله مهمترین نیازهای جامعه است.

وی اضافه کرد: برای اینکه نیات واقفان به این حوزه‌ها تغییر یابد یک فرهنگ‌سازی با همکاری و عزم جدی خیران، مسوولان، امامان جمعه و جماعت و خصوصا رسانه‌ها نیاز است که امیدواریم این امر مهم در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق بیافتد.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

🎥 فیلم مصاحبه خبری 

⏰ مدت زمان: 37 ثانیه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۹ ، ۱۳:۴۲

 

۴ موقوفه در سردشت رفع تصرف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: با تلاش‌های انجام گرفته، چهار موقوفه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان رفع تصرف و خلع ید شد.

 

رحمان شمسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رفع تصرف از این اماکن در راستای حفظ و صیانت از موقوفات و اجرای نیات واقفان و خیّران شهرستان انجام گرفته و شامل یک باب ساختمان، ۲ قطعه زمین مسکونی و یک قطعه زمین کشاورزی است که از دست متصرفان بازپس‌گیری شد.

 

وی با تاکید بر اینکه با تضییع‌کنندگان موقوفات و موقوفه‌خواران با قاطعیت برخورد خواهد شد، اضافه کرد: این موقوفات با مساحت کلی ۱۰ هزار مترمربع از طریق محاکم قضایی و کدخدامنشی رفع تصرف شده‌اند.

 

وی افزود: همچنین ۲۴ سند مالکیت جدید و تبدیلی دفترچه‌ای به تک برگی برای موقوفات شهرستان در سال جاری اخذ شده است. 

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه سردشت با اشاره به اینکه درآمد و ثبت موقوفات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته، افزود: به همت خیّران نیک‌اندیش در سال جاری ۹ وقف جدید شامل سه باب ساختمان، پنج قطعه زمین مسکونی و یک قطعه زمین زراعی در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسیدند.

 

وی گفت: این موقوفات به ارزش ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نیت اختصاص و احداث خانه عالم، مسجد زنانه و مردانه، وضوخانه و حقوق امام جماعت و خادم وقف شده‌اند.

 

"شمسی" با تاکید بر اینکه بروزرسانی وقف باید متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد، اضافه کرد: وقف برای حوزه درمان و سلامت، اشتغال و کارآفرینی، ازدواج، کمک به مستمندان و زندانیان و برنامه‌های قرآنی از جمله مهمترین نیازهای جامعه است.

 

وی بیان کرد: برای اینکه نیات واقفان به این حوزه‌ها تغییر یابد یک فرهنگ‌سازی با همکاری و عزم جدی خیران، مسوولان، امامان جمعه و جماعت و خصوصا رسانه‌ها نیاز است که امیدواریم این امر مهم در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق بیافتد.

 

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۴۴۶ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۹ ، ۱۱:۵۵