اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

4موقوفه در شهرستان سردشت بدون مراجعه به محاکم قضایی خلع ید و رفع تصرف شده و ۱۱ موقوفه قدیمی شناسایی و برای آنها اجاره نامه تنظیم و 20وقف جدید نیز در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف به ثبت رسیده اند.

رحمان شمسی اوقاف سردشت

"رحمان شمسی” در گفتگو با خبرنگار بلفت افزود: دو مورد از موقوفات رفع تصرف شده شامل قبرستان و دو مورد دیگر زمین زراعی و باغی بودند که بدون مراجعه به محاکم قضایی و با تعامل و صلح و سازش رفع تصرف شده و به ثبت رسیدند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت از شناسایی ۱۱ موقوفه قدیمی در سطح شهرستان در سالجاری خبر داد و بیان کرد: اجاره نامه این موقوفات تنظیم و درآمدهای حاصل از آنها در راستای نیت واقفین هزینه می شود.

وی با بیان اینکه نخستین وقف امسال در سردشت به ثبت رسید، اضافه کرد: تا کنون ۲۰ وقف جدید به ارزش ۲۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال در اداره اوقاف و امور خیریه سردشت به ثبت رسیده است.

"شمسی" در رابطه با موقوفاتی که بدون اطلاع اوقاف و خارج از سرپرستی و تولیت این اداره هستند، گفت: بیش از ۹۰ درصد موقوفاتی که توسط متولیان خود خوانده و اشخاص غیر اداره می شوند به علت مخفی کاری به این اداره معرفی نشده و در حال تحریف و نابودی هستند.

وی ادامه داد: اینگونه موقوفات بعدها توسط نسل های جدید، یا فروخته شده و یا به بازماندگان به ارث رسیده است در این شرایط نیت واقف اجرا نشده و از حالت وقف بودن خارج می شود که می طلبد مطلعان این وقف ها را به اطلاع اداره اوقاف و امور خیریه برسانند تا به نحو احسن اداره و سرپرستی شوند.

وی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه سردشت یکی از چهار شهرستان برتر آذربایجان غربی در اتمام اسکن و بارگذاری تصاویر پرونده های موقوفات و تایید اطلاعات پایه 721 مورد رقبه در سامانه جامع ثبت موقوفات بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به حسن شهرت و خوشنامی در سنوات قبلی و همچنین توسعه و گسترش فعالیتهای تبلیغی و ترویجی وقف در سالهای اخیر، اقدامات اساسی در بخشهای اداری انجام شده و خوشبختانه این اداره بسیار موفق و جدی عمل کرده و با افراد مزاحم که سوء نیت به موقوفات را داشته برخورد جدی انجام داده و درآمد موقوفات را تا حد قابل قبولی افزایش داده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۷ ، ۱۴:۰۲

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت : این شهرستان به وقف هایی با نیات دیگری به غیر از مساجد هم نیاز دارد و موقوفات را باید با نیات روز جامعه هدفمند کرد 

دیدار با امام جمعه سردشت و میرآباد ـ دهه وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به مناسبت گرامیداشت دهه وقف، رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت، با امامان جمعه و جماعت دیدار کردند که در این دیدار ماموستا محمد واوی ضمن اشاره و تقدیر از فعالیتها و عملکرد مثبت و سازنده اداره اوقاف، با بیان اینکه بیشتر نیات واقفان در این شهرستان مربوط به مساجد است، اظهار کرد: همسو با تبلیغ و ترویج در راستای تغییر نیات واقفان و جهت دهی به نیات آنها باید با انجام مشاوره ها، این رویه را تغییر داده و وقف های جدید حول محور مسائل روز و در راستای حل مشکلات مردم شود.

وی با اشاره به آثار و برکات و کارکرد مناسب وقف، افزود: بی شک با ورود نیات جدید، بستری مناسب برای توسعه شهرستان ایجاد می شود.

 اجرای امینانه نیات واقفان بهترین تبلیغ و ترویج برای توسعه فرهنگی وقف

مسئول نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت نیز در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت دهه وقف، تعامل و همکاری های ائمه جمعه و جماعت را در پیشبرد ترویج سنت حسنه وقف بسیار مهم و ارزشمند تلقی کرد و گفت: باید در طول سال این سنت حسنه تبلیغ و ترویج شود و موقوفات را با نیات روز جامعه هدفمند کرد.

ماموستا باروزه افزود: بهترین مبلغ و مشوق برای توسعه فرهنگی و ترویج وقف در بین مردم، اجرای امینانه نیات واقفین است.

وی همچنین با بیان اینکه داشتن فرزند صالح، علم و دانش به جامانده از انسان و صدقه جاریه و ماندگار وقف اعمالی هستند که ثوابشان پس از مرگ انسان همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد : واقفان جزو این افراد بوده و در حقیقت صاحب باقی الصالحات هستند.

 لزوم همدلی مردم و مسئولان برای پیشرفت موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت نیز در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره و وضعیت موقوفات، فعالیت ها و عملکرد و رشد موقوفات در سالهای اخیر و رفع تصرف، خلع ید و شناسایی موقوفات قدیمی، بر گسترش ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.

رحمان شمسی با بیان اینکه شهرستان سردشت وقف هایی با نیات دیگری به غیر از مساجد هم نیاز دارد و موقوفات را باید با نیات روز جامعه هدفمند کرد گفت : جهت پیشبرد اهداف اوقاف و پیشرفت موقوفات به وقف های همچون وقف قرآن، وقف برای ایتام، دانش آموزان بی بضاعت، زنان و کودکان بی سرپرست، وقف آموزش و مدرسه، بهداشت و درمان، سالمندان و بیماران خاص و منفعتی نیاز است که این امر خطیر همراهی، همدلی و همکاری ائمه جمعه و جماعت، هیات امناء، خیرین و مسئولین و مردم را می طلبد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۷:۲۹

همزمان با چهارمین روز از دهه وقف ، رحمان شمسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت ، قبل از خطبه های جمعه در مسجد جانع نلاس به ایراد سخنرانی و ارائه گزارش عملکرد سالانه اداره اوقاف سردشت پرداخته و به مشکلات اجاره ای و ثبتی موقوفات و رقبات نلاس اشاره کردند و با بیان چگونگی امورات مالی موقوفات به شفاف سازی نمودند.

سخنرانی رحمان شمسی اوقاف سردشت

رحمان شمسی اوقاف سردشت

سخنرانی رحمان شمسی اوقاف سردشت

رحمان شمسیی اداره  اوقاف و امور خیریه سردشت


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۶:۴۳

بمناسبت گرامیداشت دهه وقف ، با حضور مسئولان و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه سردشت، مزار شهدا غبار روبی و عطر افشانی شد.

غبار  روبی و عطر افشانی مزار شهدا توسط کارکنان اوقاف سردشت

غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا . دهه وقف . کارکنان اوقاف سردشت


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۷ ، ۱۴:۰۲

کارکنان اوقاف سردشت - رحمان شمسی .

باسمه تعالی

 

هفته وقف ، هفته پاسداشت انسان‌های از خود گذشته و حاصل اراده مردم با ایمان است. 

وقف معامله ای خالصانه با خداوند است، که موجب تقسیم عدالت اجتماعی است و عدالت اجتماعی، یکی از مظاهر رشد و بالندگی اجتماع است. به راستی که کمال آدمی، در نیکی کردن به خویشاوندان و جامعه ـ از جمله از راه وقف ـ است. 

خداوند می‌فرماید: 

«هرگز به مقام نیکی نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه دوست می‌دارید، انفاق کنید. پس به راستی خدا بسی به آن دانا است». (آل عمران: 92) 

پرونده همه با مرگ بسته می‌شود، ولی پرونده واقفان مؤمن، برای همیشه باز است و از ثواب وقف برخوردارند. وقف احسانی ماندگارست ؛ با نیکی‌های ماندگار، 

روز وقف، روز نیکی‌های ماندگار در دنیای پس از ماست. وهفته وقف، ترویج این سنت حسنه است. 

بدینوسیله فرصت را مغتنم شمرده تا ۲۷صفر (روز وقف) و آغاز هفته وقف را به همه واقفان نیک اندیش و تمام کسانیکه دستی در امورات خیر و نیکی دارند تبریک عرض مینمایم. 

والسلام علیکم و رحمةالله

 ۹۷/۸/۱۵

 

رحمن شمسی 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۷ ، ۰۸:۴۷