اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐

۵باب مسجد امسال در سردشت مرمت و احداث میشود

يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۲۹ ب.ظ

مهاباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: تا پایان سال جاری با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، یک باب مسجد احداث و چهار باب مسجد دیگر نیز در این شهرستان مرمت و بازسازی می‌شود.

◽️رحمان شمسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۴ باب مسجد به همت خیران نیک اندیش در راستای افزایش سرانه فضای مذهبی و حفظ و نگهداری آنها مرمت و بازسازی و یک باب مسجد با ۴۰۰ متر مربع زیربنا احداث خواهد شد.

◽️وی اضافه کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این مساجد نیازمند همت والای خیران و مشارکت واقفان نیک اندیش و سایر خیران هستیم.

◽️رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۳۲ باب مسجد فعال در سطح این شهرستان وجود دارد اضافه کرد: در این شهرستان به ازای هر ۵۰۲ نفر یک مسجد وجود دارد در حالی‌که سرانه کشوری آن به ازای هر هزار و ۴۱ نفر، یک مسجد است.

 

◽️وی با اشاره به اینکه مردم با آشنایی با عواید وقف می‌توانند بهتر در این راه نیک گام بردارند، اظهار داشت: وقف یک امر فراگیر و بدون محدودیت است که هیچ محدودیتی چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مکانی ندارد.

 

◽️شمسی، با تاکید بر اینکه به روزرسانی وقف باید متناسب با نیاز امروز جامعه صورت گیرد، افزود: وقف برای حوزه درمان و سلامت،‌ اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه‌های قرآنی از جمله مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه است.

◽️در شهرستان سردشت ۴۵۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه وجود دارد.

سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشور عراق قرار دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۲۵