اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

استان آذربایجانغربی،سردشت،خ هیروشیما،جنب اداره مالیات

اداره اوقاف و امور خیریه سردشت

پیامبر صلى الله علیه وآله:
إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاثٍ: إلّا مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ (2)
با مرگ انسان، رشته عملش قطع می شود، مگر از سه چیز:
صدقه جارى (وماندگار)، دانشى که مردم از آن بهره ‏مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند.

👤 رحمان شمسی 💐



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت : وقف نمونه ای از صدقات جاریه است که واقف آن را در بانک الهی ذخیره میسازد تا در روز قیامت از آن بهره بجوید.


رحمان شمسی

امروز سه شنبه 30 آبان ماه در راستای تبلیغ و ترویج وقف در دهه مبارک وقف و تکریم واقفان و خیرین نیک اندیش، با حضور جمعی از ائمه محترم جمعه و جماعت، فرهنگیان،هیات امناء ، خیرین و واقفین همایش « یاوران وقف » توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سردشت در مسجد سرچشمه برگزار شد.

« رحمان شمسی » رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در این همایش با اشاره به اهمیت وقف گفت : وقف از نظر اقتصادی و فرهنگی تاثیرات به سزایی در جامعه بجای میگذارد که طبیعتاً نتیجه آنرا میتوان در سه فرایند تعدیل ثروت،توازن اجتماعی و همکاری و تعاون در جامعه ذکر کرد که در اصل زیر بنای عدالت اجتماعی و اقتصادی جامعه بشمار میروند.


وی با تاکید بر اینکه شهرستان سردشت به نیات دیگری غیر از مساجد هم نیاز دارد گفت : از دیگر نیات میتوان وقف قرآن، وقف بر ایتام، دانش آموزان بی بضاعت، زنان و کودکان بی سرپرست، وقف آموزش و مدرسه ،بهداشت و درمان، سالمندان و بیماران خاص و... را نام برد

شمسی در پایان گفت : جهت پیشبرد اهداف اوقاف و پیشرفت موقوفات خصوصا منفعتی به همراهی  همدلی و همکاری ائمه محترم جمعه و جماعت،هیات امنا ، خیرین نیازمندیم و به آنهایی که نیت وقف دارند و پولی اندک. پیشنهاد میکنم تا به وقف مشارکتی و چند نفره یا چند صد نفره روی آورده تا وقف بر مدارس، بهداشت و درمان ، دارالقرآن ، دارالایتام و ... در شهرستان صورت گیرد./

گزارش: سردشت پرِس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۳۰